Bilgi

Beaulieu Manastırı


Pitoresk New Forest Ulusal Parkı'nda yer alan Beaulieu Manastırı'nın kalıntıları, Manastırların Feshi sırasında VIII.

Beaulieu Manastırı tarihi

Beaulieu Manastırı, 13. yüzyılın başlarında Kral John tarafından kuruldu ve 'Kralın Güzel Yeri' anlamına gelen Bellus Locus Regis adı verildi.

Efsane, kralın Manastırı kurduğunu ve bir grup keşiş tarafından vahşice dövüldüğü şiddetli bir kabusun ardından onu Sistersiyan Düzeni'ne verdiğini söyler - yine de bu doğru olsa da olmasa da, ortaçağın dini tarikatlarının iyi kitaplarında yer almaktadır. İngiltere'nin kesinlikle avantajları vardı. Her şeyden önce, adınız ülkenin her yerinde dualarında görünecek!

Sonraki 300 yıl boyunca Beaulieu, Avrupa'nın her yerindeki tüccarlara usulüne uygun olarak satılan yün ve diğer çiftlik ürünleri üretimiyle başarılı oldu. Kıtadan gelen Cistercian rahipleri için bir sığınak olan Beaulieu, keşişlerinin bahçelerinde çeşitli şifalı bitkiler yetiştirdiği yetenekli bitki uzmanlarının da merkezi haline geldi.

Bununla birlikte, İngiltere'deki birçok Manastırda olduğu gibi, Beaulieu da 16. yüzyılda Henry VIII'in Manastırların Çözülmesi sırasında mahvoldu. Abbey Kilisesi, Manastır ve Bölüm Evi yıkıldı ve mülk 1538'de Southampton Kontu'na satıldı. Yemekhane, Domus ve iki kapı evinin, dünyevi kullanım için dönüştürüldüğü sürece hayatta kalmasına izin verildi.

Beaulieu Manastırı bugün

Bugün ziyaretçiler, İngiltere'deki ortaçağ dini yaşamına büyüleyici bir bakış sağlayan Beaulieu Manastırı'nın atmosferik kalıntılarını ve çevresindeki alanları keşfedebilirler.

Cloister'ın heybetli yapısı büyük ölçüde bozulmadan kalırken, Beaulieu keşişleri tarafından uzun yıllardır kullanılan bitki bahçesi, ziyaretçilerin zamanın hem manzaralarını hem de kokularını deneyimlemelerini sağlıyor. Domus'ta, Manastır Hayatı sergisi, Cistercian rahiplerinin günlük yaşamını ayrıntılarıyla anlatırken, üst kattaki zarif bir duvar halısı koleksiyonu, Belinda, Lady Montagu tarafından tasarlanan Abbey'in tarihini tasvir ediyor.

Sitede ayrıca, bir zamanlar Southampton Kontu tarafından satın alınmadan ve bir malikaneye dönüştürülmeden önce Abbey kompleksinin bir parçasını oluşturan ortaçağ Beaulieu Saray Evi ve bahçeleri bulunur. Şimdi 1538'den beri orada ikamet eden Montagu ailesinin evi olan evde, daha sonraki yenileme dönemlerinde eklenen birçok Viktorya dönemi eklentisi bulunuyor.

Beaulieu Manastırı'na Ulaşım

Beaulieu Manastırı, Hampshire'daki New Forest'ta bulunur ve M27'nin 2. Kavşağı'nı alıp kahverengi ve beyaz turist tabelalarını takip ederek erişilebilir. Sitede ücretsiz otopark mevcuttur.

Salı ve Perşembe günleri, daha fazla otobüs servisi Müze girişinde veya yaklaşık 7 dakikalık yürüme mesafesindeki Beaulieu köyünde durur. En yakın tren istasyonu 11,2 km uzaklıktaki Brockenhurst'tadır ve buradan bölgeye 15 dakikalık bir taksiyle gidilebilir veya alternatif olarak New Forest'tan geçen bir rota bisikletle kullanılabilir.


Beaulieu tarihi - giriş

Beaulieu'nun kayıtlı tarihi, Beaulieu Manastırı'nın oluşturulmasıyla başlar, çünkü köyün kümelendiği yer Manastırın çevresindeydi. 1204 yılında Kral John tarafından verilen arazi üzerine kurulan Beaulieu Manastırı, düzeni 1098'de Fransa'dan gelen Cistercian rahipleri için inşa edilmiştir.

Ancak keşişler için, Beaulieu Manastırı hayatı 1538'de VIII.

Bununla birlikte, iç Büyük Kapı Evi dönüştürülmüş, genişletilmiş ve yeniden inşa edilerek Saray Evi haline getirilmiştir.


Hakkımızda

Beaulieu, Beaulieu Enterprises Ltd. tarafından işletilen New Forest Ulusal Parkı'nın kalbinde, ödüllü bir aile ziyaretçisi cazibe merkezidir.

Dört yüzyılı aşkın bir süredir Montagu ailesinin mülkiyetinde olan Beaulieu Malikanesi'nde görülecek 800 yılı aşkın bir miras var.

Emlak tarihi

Beaulieu'nun şimdi üzerinde bulunduğu arazi, bir zamanlar kraliyet av köşkü ve Kraliyet mülküydü. 1204'te Kral John, araziyi Cistercian düzeninin keşişlerine hediye etti. Manastır gelişti, büyüklüğü ve statüsü 1530'lara kadar büyüdü ve Henry VIII, Roma Kilisesi ile olan bölünmesinin bir parçası olarak manastırları dağıtmaya başladı.

326 sterlin değerindeki Beaulieu Manastırı, 12s 2d, 2 Nisan 1538'de Kraliyete teslim edildi. Diğer birçok el konulan kilise arazisi gibi, Beaulieu Malikanesi de Henry'nin arkadaşlarından ve destekçilerinden birine satıldı ve hükümet, dini binalar, restorasyon olasılığının ötesinde yıkılmalıdır.

Southampton'ın 1. Kontu Thomas Wriothesley, 1538'de 8.000 dönümlük arazinin sahipliğini aldı ve Kral'a 1.340 £ 6s 8d ödedi. Mevcut sahiplerinin doğrudan atası, eski Büyük Kapı Evi'ni mütevazı bir malikaneye dönüştürdü. Nadiren sahipleri için birincil konut olmasına rağmen, mülk, 1720'lerde mülkte Buckler's Hard gemi inşa köyünü kuran John, 2. Montagu Dükü dahil olmak üzere birbirini izleyen mal sahipleri tarafından geliştirildi.

Beaulieu, 1867'de Lord Henry Scott'a, babası 5. Buccleuch Dükü tarafından bir düğün hediyesi olarak mülk verildiğinde, ilk ikamet sahibini aldı. Şimdiki Lord Montagu'nun büyük büyükbabası Lord Henry, Saray Evi'nin bugün görülebilen aile evine dönüşmesinin arkasındaydı.

Cazibe

Ziyaretçiler 1912'den beri Beaulieu Manastırı'nın kalıntılarını keşfediyorlar. 1952'de Edward, Lord Montagu Saray Evi ve Bahçelerini ilk kez halka açarak Beaulieu'yu ziyaretçi kabul eden ilk 'görkemli evler' arasında yaptı. Büyük açılış için, evin giriş holünde, geçen yüzyılın başında bir otomobil savunucusu ve öncü olan rahmetli babası John Douglas-Scott-Montagu'ya bir övgü olarak beş Veteran arabasını sergiledi.

Bu mütevazi başlangıçlardan, otomobil mirasına yeni bir kamu ilgisi ile teşvik edilen Montagu Motor Müzesi gelişecekti. İngiliz motor endüstrisi ve meraklıları tarafından desteklenen müze, genişlemesine devam etti ve 1972'de Ulusal Motor Müzesi oldu.

1972'den beri Ulusal Motor Müzesi, bağımsız bir yardım kuruluşu olan Ulusal Motor Müzesi Vakfı tarafından yönetilmektedir. Dünyaca ünlü bir araç koleksiyonuna ve ilgili otomobil arşivlerine sahiptir.

Bugün Beaulieu, İngiltere'nin önde gelen ziyaretçi çekim merkezlerinden biridir ve Visit England, Tourism South East, Hampshire En İyi Gezi Yerleri, İngiltere Hazine Evleri ve Tarihi Evler Birliği üyesidir.

Beaulieu Enterprises Ltd aynı zamanda Beaulieu'nun kardeş cazibe merkezi Buckler's Hard'ın operasyonel koruyucusudur. Buckler's Hard'ın üzerinde oturduğu Beaulieu Nehri, artık marinasında kalıcı ve kısa süreli rıhtımlar ve palamarlar sunan doğal ve korunaklı bir yat cenneti.

“Britanya'nın başlangıçta birkaç kişinin zevki için yaratılmış büyük evlerinin ve bahçelerinin şimdi birçok kişi tarafından beğenilmesi gerektiğine her zaman inandım. Ayrıca kendimi Britanya'nın otomobil mirasının hikayesinin mümkün olan en geniş kitle tarafından takdir edilmesini sağlamaya adadım."


7. BEAULIEU Manastırı

Görünüşe göre 1203'te Kral John, Citeaux'lu St. Mary'nin evine, Cistercian tarikatının başı olarak, bu tarikattan bazı keşişlerin kendilerini kurdukları Berkshire'daki Faringdon malikanesini bir manastır olması şartıyla verdi. orada inşa edilmelidir. (fn. 1) Ertesi yıl kral, New Forest'ta, aynı düzendeki St. Mary of Beaulieu manastırını kurdu ve içinde otuz keşiş için hüküm vardı. (fn. 2) Vakıf senedi 25 Ocak 1204-5 tarihlidir. (fn. 3) Bu tüzükle bölgenin sınırları doğru bir şekilde tanımlanmıştır ve keşişlere Büyük ve Küçük Faringdon, Büyük ve Küçük Coxwell, Shilton ve Inglesham'ın malikaneleri ve Shilton ve Inglesham kiliseleri ve şapel bahşedilmiştir. Coxwell'in ve kralın Langford'da sahip olduğu her şeyin. Beaulieu bu şekilde kurulduğundan, Faringdon keşişleri ona transfer edildi ve Faringdon, Beaulieu'ya bir hücre yapıldı.

Cotton koleksiyonundaki 179 yapraktan oluşan küçük çizelge (fn. 4), Kral John'un 2 Kasım 1203 tarihli tüzüğünün bir kopyası ile açılır. Bunu, Henry III'ün üç tüzüğü takip eder. ve 23 Şubat 1328 tarihli III. , Inglesham ve Westbrook), oldukça ilgi çekicidir, ancak Berkshire tarihi ile ilgilidir.

Harley MSS arasında. 1739'da Portland Dükü'nün sahip olduğu birinden kopyalanan ve 1836'da Sir F. Madden tarafından orijinaliyle harmanlanan Beaulieu'nun bir sicil veya tüzüğünün bir kopyasıdır. (fn. 5) John'un Faringdon'daki önemli hücreye ilişkin uzun kuruluş tüzüğü ile açılır. Bunu, Yeni Orman ile ilgili ve Piskopos Peter ve William Briwer'ın bağışlarını onaylayan Henry III. Üçüncü tüzük, aynı kralın, kral ve Kraliçe Eleanor ve Prens Edward'ın hazır bulunduğu sırada kilisenin adanması sırasında verilen Yeni Orman'daki 239 dönümlük araziyi onayladığıdır. Berkshire'daki manastırın mülklerine atıfta bulunan tüzükler çoktur, ayrıca Soberton, Bucks Blacheford, Southampton kasabası Hants ve St. Keverne, Cornwall kilisesine ait birçok belge vardır.

1204'te John, manastırın inşası için keşişlere yüz mark, altın bir kadeh ve süt ürünleri için yüz inek ve on boğa verdi. 1206'da büyük miktarda mısır bağışı, kilisenin kullanımı için Southampton'daki kralın prisage memurlarından bir ton şarabın ilk armağanıydı ve 1207'de daha büyük öküz ve mısır bağışları geldi. (fn. 6) 16 Ağustos 1205'te kral, tüm Cistercian başrahiplerine yeni manastırın inşasında yardımlarını isteyen mektuplar gönderdi. (örn. 7)

Mart 1208'de, Masum III'ün ünlü yasağı geldi. 1213 yılının Mayıs ayında kralın boyun eğmesine kadar süren tüm İngiltere üzerinde, bu sırada Beaulieu'nun ilk başrahibi Hugh, kral ve papa arasında bir aracı olarak hareket etti. 4 Nisan 1208'de, başrahip kendisinin, hizmetçilerinin ve beş atın Manş Denizi'nin Dover'da taşınması için kraliyet pasaportunu aldı, anlaşılan Roma'ya bu işle ilgili bir görevdeydi. (fn. 8) Ertesi ay papa, Kral John'a Beaulieu başrahibine Canterbury Kardinal Başpiskoposunu kabul etme ve tazminatı ödeme sözünü yerine getirmesi için bir uyarıda bulundu ve ertesi Ağustos'ta yine Londra, Ely ve Worcester'ı uyarmak ve kralı Beaulieu başrahipine verdiği çeşitli vaatleri bir an önce yerine getirmeye ikna etmek için. (fn. 9) Bu arada kral, İngiliz Cistercian vakıflarının en eskisi olan Waverley'de, bölgenin yakın sınırlarında kalırken, keşişlere vesilesiyle ele geçirilen tüm toprakları geri vermesi için bir emir yayınladı. yasak. Abbot Hugh Kasım ayında İngiltere'ye döndü ve kraldan kendisi için 30 puan, ücretler ve ödemeler için 30 puan ve 40 puan aldı.s. kendine bir palfrey almak için.

Yasaklama sorunu sona erdiğinde, Beaulieu'deki bina hemen yeniden başlatıldı. 1213'te kral, Michaelmas'taki bina için 400 mark ve gelecek yılın Michaelmas'ı için 500 mark ve 1214'te ek 200 sterlin sipariş verdi. (fn. 10) 1214'te bir başrahip seçildi, onun adına Anastasius, o yılın 100 sterlinlik ikinci bağışı, başrahip muhtemelen yokken ele alındı. (fn. 11) 9 Nisan 1215'te John, Beaulieu keşişlerine 50 marklık son bağışını yaptı. (önceden 12)

Beaulieu başrahibi, John tarafından Eylül 1215'te Papa Masum'a gönderilen elçilerin dördüncüsüydü ve bu sıfatla, kralın gözetmenlerinden biri olarak, dördüncü Lateran Konseyi'nde Canterbury Başpiskoposuna karşı makaleler sergiledi. (fn. 13)

24 Şubat 1219'da Abbot Hugh, York Minster'da Carlisle Piskoposu olarak kutsandı. (fn. 14) 1223'te öldü. Halefi Gisors'lu Azo, diplomasiyle oldukça meşguldü ve atandığı yıl kral tarafından Fransa'ya gönderildi.

Henry III. Beaulieu'de babasının işini büyük bir gayretle sürdürdü. 15 Mart 1217'de, Yeni Orman'daki at sürüsünün bekçisine, tüm kârı 1220 Kasım'a kadar Beaulieu keşişlerine devretmesi talimatını verdi. (fn. 15) 1220'de kral, 1221'de 50 mark verdi. , 17½ ​​mark ve 1222'de binaya 100 sterlin. (ö. 16)

Böyle bir konuda pek yanlış olabilecek Waverley yıllıkları, Beaulieu keşişlerini 1227 Göğe Kabulü nöbeti sırasında yeni kiliselerine büyük bir sevinçle girerken tanımlarlar. (fn. 17) Aynı yıllıkların ve yirmi yıl sonra Matthew Paris'in kesin ifadesi ile. Dönem ecclesia ancak bazen dini bir evin tamamı için kullanılır ve açıklama, büyük manastır kilisesinin 1227'de açıldığı, ancak manastır ve manastır binalarının bir bütün olarak 1246'ya kadar işgale hazır olmadığı gibi görünüyor.

Kralın Beaulieu Cistercian'larına karşı cömertliği her yıl devam etti, belirli iyilikleri tekrarlamak sıkıcı olurdu. Sonunda büyük kumaşın tamamı tamamlandı, keşişler geçici binalarını (şüphesiz tahtadan) bıraktılar ve 17 Haziran 1246'da manastır binaları, kral ve kraliçenin huzurunda Winchester Piskoposu tarafından adandı. Cornwall Kontu ve krallığın piskoposları ve kodamanlarından oluşan büyük bir topluluk. Adanma şöleninde başrahip 500 marklık bir teklifte bulundu. Genç Prens Edward da adanma töreninde hazır bulundu, ancak hastalığa yakalandı ve kraliçe, analistin dediği gibi, Cistercian yönetiminin aksine, ona bakmak için üç hafta manastırda kaldı. Kurallarına sıkı sıkıya bağlı olduklarının bir kanıtı olarak, bir sonraki ziyarette hem başrahip hem de kiler, adanmışlık festivali vesilesiyle laiklere et sağladıkları için görevlerinden alındılar. (ö. 18)

Papa Gregory IX., 1231'de, III. Henry'nin talebi üzerine, Beaulieu manastırına, Salisbury ve Lincoln piskoposluklarındaki Shilton ve Inglesham kiliselerine, Coxwell kilisesine el koyma ruhsatı verdi. (fn. 19) Aynı papa, 1235'te, kralın ve kardeşi Cornwall Kontu'nun talebi üzerine, Cornwall'daki St. Helston'da on mark kira ile kont, kendisinin ve babası Kral John'un ruhunun sağlığı için zaten bağışlamıştı, bir papaz için gerekli hükümler yapılmıştı. (fn. 20) Bu ödenek 1236'da rektör ile manastır arasında sunum hakkı konusunda bir anlaşmazlığa yol açtı. Manastır, Roma'ya bir gözetmen gönderdi, Cornwall Kontu'nun onlara himaye sağladığını ve misafirperverlik için paraya ihtiyaçları olduğunu iddia etti, ancak yıllık 1.000 sterlinlik bir kiraları olduğu ve çölde bir yerde bulunmanın kötü bir şey olduğu gerçeğini gizlediler. egzersiz yapmak için çok az konukseverlik veya hiç misafirperverlik. Rektör adına, Beaulieu Manastırı'nın daha birçok keşişi besleyebilecek mallarıyla övündüğü ve St. Keverne kilisesini bir grange'a çevirdikleri ve neredeyse tek bir misafir kabul ettikleri belirtildi. (ö. 21)

İlk etapta Gregory, Beaulieu keşişlerine yönelik herhangi bir saldırıyı dinlemeye istekli görünüyor ve elçi Otho'ya verdiği orijinal yetki belgesinde (tam listede verilmiştir), onları kınar ve onları şöyle yazar: debachantes onların manastırında. Doğal olarak başrahip ve Cornwall Kontu protesto etti. 1237 yılının Şubat ayında Otho tarafından papanın adına açıklanan sonuç, Beaulieu'nun ödeneği elinde tutması ve rektörün, yeterli bir hak elde edene kadar keşişlerden 20 marklık bir emekli maaşı almasıydı. (örn. 22)

Cornwall Kontu Richard'ın karısı Gloucester'lı Isabel, 17 Ocak 1239'da öldü ve yeni Beaulieu kilisesinin yüksek sunağının önüne gömüldü, kalbi Tewkesbury'ye gönderildi. (fn. 23) Cornwall Kontu, çeşitli dindarlık eylemleri arasında, kurulması için 1246'da Beaulieu'den yirmi keşiş ve otuz laik kardeşin gönderildiği Hales manastırını kurdu. (fn. 24) Aynı zamanda, başka bir keşiş grubu, Devonshire'da yeni kurulan Newenham manastırını kolonileştirmek için Beaulieu'den ayrıldı. Netley manastırı, 1239'da Beaulieu'den zaten kolonize edilmişti. (fn. 25)

Halihazırda atıfta bulunulan (fn. 26) uygun taslağın sonunda, aralarında 1274'te, Lyon Genel Konseyi'nde altı yıllık bir haçlı seferi için bir sübvansiyonun emredildiğine dair bir muhtıra yer almaktadır. Papa, Sistersiyenlere, Citeaux başrahibinin, tüm tarikatlarının katkılarından sorumlu olması gerektiğini bahşetmişti. Başrahip, genel bölümün tavsiyesiyle, altı yıl boyunca tarikatın her bir evini kendi iradesine göre vergilendirdi. Beaulieu, üç kızı Netley, Hales ve Newenham ile birinci ve ikinci yıl için 26 sterlin yani Beaulieu, 13 sterlin Hales, 5 6 sterlin ödeyecekti.s. Netley, £ 4 14s. ve Newenham, £3. 1276'da, İngiliz Sistersiyan evleri, Edward I.'e, üçte ikisi Canterbury eyaletinden olmak üzere 1.000 sterlin ödediğinde, Beaulieu'nun payı 23 6 sterline geldi.s. 8NS. Netley, £ 12 Hales, £ 14 13s. ve Newenham, £5. Beaulieu'nun payı eyaletteki kırk dokuz Cistercian evinden herhangi birinden daha yüksekti, listede bir sonraki 22 £ ile derecelendirilen Warden idi.s. 4NS.

Ocak 1275'te, Southampton'da kralın şaraplarını alanlara, başrahiplere 60 sterlin karşılığında üç ton şarap sunmaları emredildi.s. Kralın saltanatının ilk üç yılında kilisesinde kullanılmak üzere, III. kralın Southampton'daki şarap satıcısı ve onun halefleri, özel bir mektup veya başka bir yetki almak zorunda kalmadan tun'u yılda bir kez teslim edeceklerdi. (fn. 27) Şubat 1275'te, manastır, kralın kâhyasının Beaulieu'deki gardiyandan tören vesilesiyle kraliyet ailesinin kullanması için aldığı tun yerine, Southampton'dan bir veya ikinci tun şarap aldı. kralın son ziyareti. (ö. 28)

Edward I. sık sık Beaulieu'de kalıyordu, 1275 ve 1276'da ve yine 1285'te oradaydı. Daha sonraki kraliyet ziyaretleriyle, Temmuz 1276'da, Edward I.'in ilk parlamentosunda kabul edilen kararnamelerle, hiç kimsenin bir din evine yerleştirilmemesi veya orada veya herhangi bir malikanesinde yiyecek veya araba almaması emredildiğinde. (ö. 29)

Bu dönemde Beaulieu'nun başrahipleri, evlerinin ve düzeninin işleriyle sık sık yurtdışına çıkıyorlardı. Mart 1274'te, kralın denizleri geçme ruhsatına sahip olan başrahip (muhtemelen Dennis), iki kardeşi keşişi bir sonraki All Saints bayramına kadar avukatları olarak görevlendirdi. 1276 yılının Mayıs ayında, aralık içinde geri dönmediği sürece, benzer bir nedenle Noel'e kadar iki keşişi avukatı olarak atadı ve 1279 Nisan'ında benzer bir düzenleme yapıldı. (fn. 30) Başrahip ayrıca, 8 Eylül'den 1282'de Yaz Ortası'na, 7 Eylül'den 1285'te Noel'e ve Nisan'dan 1286'da All Saints'e kadar denizleri geçme izni aldı. (fn. 31) Bu devamsızlıklar esas olarak Her yıl Citeaux'da düzenlenen genel bölüm, 14 Eylül'de açılıyor. Meşru bir mazeret olmadıkça, her başrahip, şiddetli bir kefaretin acısı altında katılmak zorundaydı, bu durumda komşu bir başrahiple tanışmak ve mektup göndermek zorundaydı. Bu yıllık katılım görevinden, özellikle 1260, 1263 ve 1270 genel fasıllarında, evin yoksulluğu veya uzaklığı açısından zaman zaman muafiyetler yapılmıştır. (fn. 32)

1281'de manastıra mısır ve diğer mallarla yüklü bir gemiyi zaman zaman Gaskonya'ya ve kralın diğer yerlerine götürdüğü için koruma ve güvenli bir davranış verilmesiyle bir ticaret topluluğu olarak manastırın tarihine bir miktar ışık tutulur. güç ve oradan şarap ve diğer malları getirmek. (ö. 33)

1291 vergi kaydından, Beaulieu'nun başdiyakozluktaki geçiciliklerinin, o zaman, manastırın yakın çevresinin 66 sterlin sağladığı yıllık 100 sterlinlik bir gelir üretmeye değer verildiğini görüyoruz.s. 4NS. Berks başdiyakozluğundaki zamansallıklar 91 1 sterlinlik bir gelir üretti.s. 8NS. Oxford başdiyakozluğununkiler £32 1s. 10NS. Ayrıca 11 11 £ vardıs. 8NS. Cornwall'daki St. Keverne'den ve £6 13s. 4NS. Little Yarmouth'daki evlerden ve balıkçılardan. Maneviyatlarda, Shilton'un 7 6 £ geliri olan papaz evi vardı.s. 8NS. ve Inglesham £4 geliri ile 6s. 8NS.

1312'de, Upton ve Holebury'deki mesajlar ve araziler için Beaulieu lehine mortmain'de yabancılaştırma lisansı, 30 para cezası ödenerek alındı.s. (fn. 34) 1316'da manastır, Hipley'de değerli bir mesaj, değirmen, 60 akre arazi, 10 akre çayır ve 6 akre odun aldı, (fn. 35) ve ertesi yılın Mart ayında teyit manastıra altı küçük hibe verildi. (ö. 36)

Ringwood kilisesinin avukatı, Edward III tarafından Şubat 1329'da manastıra verildi. merhum kralın bir dileğini yerine getirmek ve o zamanlar Beaulieu'de otuz ikinin ötesinde dört keşişin kalması şartıyla, kendisinin, annesinin ve mirasçılarının ruhları için her gün ayini kutlamak için. (fn. 37) 1332'de, Ringwood'un Roger de Mortimer'in satın almasıyla yapılan bu hibesi iptal edildi. (fn. 38) 1346 şövalye ücretlerinin iadesiyle, Beaulieu başrahibinin Over Burgate'de sürekli sadaka olarak bir ücret tuttuğunu görüyoruz. (fn. 39) Berkshire'ın 1316'daki feodal yardım karşılığında karşılığında Coxwell, Inglesham ve Little Faringdon ile birlikte Faringdon'un yüz vilayetini ve o ve diğerleri Langford, Shilton ve 'Bernynton'u elinde tuttu. (önceden 40)

Öncülleri 1260'tan beri on marklık bir para cezasıyla Parlamento'da oturan Beaulieu başrahibi, 1341'de kralın, kendisinin ve haleflerinin Parlamento'ya katılmaktan serbest bırakılması için onay aldı; ücretsiz sadaka ve baronluk veya başka bir şekilde baş kralın değil. (önceden 41)

Başrahip Herring yirmi yıl başkanlık etti ve ölümü üzerine manastırın velayeti 6 Ocak 1392'de Kent Kontu Thomas'a ve keşişlerden biri olan Tideman de Winchecombe'a verildi. (fn. 42) Biraz gecikmeden sonra Tideman de Winchecombe başrahip seçildi, ancak çok kısa bir süre için hüküm sürdü, çünkü Ağustos 1393'te papanın kışkırtmasıyla Llandaff Piskoposu seçildi.

Edward III'ün bir hibesi. 1468'de Beaulieu keşişlerine çevrede haftalık bir Perşembe pazarı verdi ve diğer eski ayrıcalıklarla birlikte Bere ve Porchester ormanlarında otlatma haklarını onayladı. (ö. 43)

15 Aralık 1483'te Beaulieu başrahibi, cemaatinden iki kişiyle birlikte III. Richard tarafından çağrıldı. Westminster'de görünmek ve görev süresinin alınmasından sonraki altı gün içinde özel sığınak haklarını talep ettiği tüm belgeleri ve yazıları beraberinde getirmek. (fn. 44) Bu çağrının, Yorkist fraksiyonun düşmanlarına barınak sağlayan manastırdan geldiği büyük olasılıkla tahmin edildi. Her kilise ve kilise bahçesinin kendilerine ait geçici kutsal alan hakları vardı, ancak birkaç durumda, Beaulieu'nun güneydeki en ünlü İngiliz örneği olduğu durumlarda, bu haklar belirsiz bir süre için ve gerçek kutsanmış yerden çok daha geniş bir alana yayıldı. . Beaulieu Innocent III'te çalışıyor Bu özel kutsal alan haklarını, John tarafından yapılan ve sınırları tüzükte açıkça tanımlanmış olan keşişlere verilen orijinal arazinin tamamına vermişti. Bu kutsal alandan yararlananlar arasında 1471'deki Barnet alanından sonra Perkin Warbeck, Lady Warwick ve bazı yazarlara göre Margaret of Anjou sayılabilir.

Abbot Thomas Skevington, 17 Haziran 1509'da Lambeth'te Bangor Piskoposu olarak kutsandı, ancak manastırı elinde tutmaya devam etti. komutan olarak 1533'teki ölümüne kadar.

1522'de 'kralın Fransa'daki tacı geri almak için yaptığı kişisel harcamalara' yönelik manastırın payı, 66 sterlinlik büyük bir meblağdı.s. 4NS. (önceden 45)

1526'da Southampton ve Portsmouth'daki çeşitli gemilerden şarap için ödenen ve toplamda 15 sterlin olan bir uşak hesabındas. 155 tun'a göre, toplam şarap bedelinin on beş tun olduğu, bundan beş tun (birer tun) Beaulieu, Tichfield, Netley, Waverley ve St. Denis manastırlarına teslim edildiği belirtiliyor. (ö. 46)

Beaulieu'nun başrahibi 1529'da toplantıya çağrıldı, ancak orada değildi. (ö. 47)

1531 tarihli "kralın emriyle dalgıçlara verilen para cezaları" listesinde, 333 sterlinlik ağır meblağ için "Bangor Piskoposu, aksi takdirde Beaulieu'nun başrahibi olarak anılır" adı geçmektedir.s. 8NS., hükümler ve præmunire tüzüğüne karşı işlediği suçlar için. (fn. 48) Ancak ertesi yıl, başrahip-piskoposun Hampshire için barış komisyonuna verildiğini görüyoruz. (ö. 49)

17 Ağustos 1533'te, Abbot Skevington öldü ve ertesi gün Harry Huttoft, Cromwell'e, görevin "aynı dinden birine, iyi bir adama, Waverley'in başrahibine" verilebileceğini söyleyerek yalvardı. görevini her şekilde yap ve onun yaşam tarzını bilseydin, onun emin iyi efendisi olurdun.' 20 Ağustos'ta, Sir William Fitzwilliam, Windsor'dan Cromwell'e başrahipin ölümüyle ilgili bir mektup yazdı ve kraliyet oyununa karşı işlenen suçlardan dolayı kralın hoşnutsuz olduğunu belirtti. "Kralla iletişim halindeyken, erdemli bir adam ve iyi bir koca(adam) olan ve Wolmer ve Windsor ormanları ve evinin çevresinde başka yerler olmasına rağmen her zaman iyi davranmış olan birinden bahsetmek istedim. Beauley için iyi bir başrahip olacağını düşündü. Kim olduğunu sorduğunda, Waverley'in başrahibi diye cevap verdim. Bunun doğru olduğunu söyledi ve Londra'ya gelişinde onu anmak için size yazmamı istedi, böylece sipariş alabilecekti. Sizi temin ederim ki bu öneri sadece kendimden geldi, başrahipin herhangi bir isteğinden değil.'

Aynı gün Lord Audeley, Suffolk Dükü'ne Beaulieu'deki boş yer hakkında birçok dava açılmasına neden olan bir mektup yazdı. Belirli bir öneride bulunmadı, ancak başrahip olarak atanan kişinin 'büyük bir ciddiyet ve ihtiyatlı bir adam olması ve gerektiğinde mide bulantısı veya kalp zayıflığı olmaması gerektiğini vurguladı, yer çok çılgınca duruyor ve büyük bir yer. sığınak ve büyük bir ormanın üzerinde ve deniz kıyısında, sığınak adamlarının çok iyi ve esaslı bir şekilde bakılmadıkları takdirde çok fazla hoşnutsuzluk duyabilecekleri bir yer.' (fn. 50) Kralın isteğine uygun olarak, kralın oyununun koruyucusu Waverley'in başrahibi John Browning, süratle Beaulieu'nun başrahibi yapıldı. Eylül'de Huttoft, Cromwell'e atanmasıyla ilgili olarak minnettar bir mektup yazdı.

NS cesaret Browning başrahipken alınan 1535 tarihli belge, Beaulieu'nun yıllık brüt değerini 428 £ olarak verdi.s. 8¼NS. ve net değer 326 £ 13s. 2¾NS.

Küçük manastırları kapatan 1536 Yasası uyarınca, Cistercian manastırlarının üçte ikisinden fazlası bastırıldı. Mahkûmları, kural olarak, tarikatın daha büyük evlerine nakledildi. Mart 1536'da Abbot Browning öldü ve Netley'in başrahibi Thomas Stevens veya Stephens onun halefi olarak atandı. Takip eden Şubat ayında Netley bastırıldı ve keşişlerin tamamı Beaulieu'deki ana evlerine gitti. (önceden 51)

Lord Lisle, Beaulieu'nun güzel ganimetlerini elde etmek için çok hevesliydi ve 1536 yılının Şubat ve Haziran aylarında, onları güvence altına almak için Cromwell'in hizmetkarlarına mektup yazdı. İlk seferinde kendisine Beaulieu'nun baskı altına alınma olasılığının olmadığı söylendi ve ikinci başvuruda dava açmak için zaman kaybedileceği konusunda güvence verildi ve St. Mary's, Winchester veya ' için denemesi tavsiye edildi. Waverley, ki bu güzel bir şey." (ö. 52)

Stevens'ın başrahip olarak atanmasından kısa bir süre sonra, onu Wriothesley'in gözüne girmeye istekli buluyoruz. Bir hizmetçi aracılığıyla at istediğini duyunca-' Beaulieu Lordum, emrinize uymaktan başka bir şeyi olmadığını söyledi ve burada alacağınız kendi binici atını sizin için almaları için adamlarını gönderdi. Tek suçu, parkının en büyüğü olmasına rağmen senin için çok küçük olması.' (önceden 53)

Beaulieu'deki eski sığınak hakkıyla ilgili olarak, ne Cromwell'in ne de kraliyet efendisinin bu hakkın ihlali konusunda en ufak bir tereddütleri olmaması şaşırtıcı değildir. Eylül 1537'de başrahip, Cromwell'den Floransalı James Manzy'nin cesedinin taşıyıcılarına teslim edilmesini talep eden bir mektup aldı. Bunu yapacağını, ancak Manzy'nin bir önceki Pazar günü evde yokken sığınaktan ayrıldığını söyledi. Lord Privy Seal'den daha fazla haber alan başrahip, Usta Huttoft ile birlikte James Manzy'nin tüm taşıyıcılarını bir araya topladığını ve onları o kadar kullandığını, 'bundan sonra mabet adamlarını çalmak için daha kötüsünü seveceklerini düşündüğünü' yazdı. Beaulieu'den. Manzy gece gündüz ormanda, çalılarda ve eski ahırlarda saklandı ve başrahip onun kaçışına göz yumduğu fikrini öfkeyle reddetti. Aynı zamanda Huttoft, Cromwell'e etkiyi beğenmek için yazdı. Lord Beaulieu ile bu iki günde hem gemide hem de tüm ormanda arama yaptım ve bu gece (28 Eylül) adı geçen James'i Hampton'ın yanında bir çiftlikte samanlıktaki samanlıkta buldum. Yarı yarıya derinlikte saklanmıştı ve keşfedildiği zaman canlıdan çok ölü gibi görünüyordu. Bir süre sonra, suistimalinin yalnızca sizin efendiliğinizden korktuğu için olduğunu ve bekçilerinin onu bir tutsak gibi götürülmek üzere tehdit ettiğini söyleyerek ağlamaya başladı. Ağır bir şekilde ele alındığı için ona acımanızı rica ederim. Taşıyıcı Parpoynt, gereğinden fazla söz söyledi. Lord Beaulieu bu konuda çok titiz davrandı ve kendisi hakkında yapılan raporlar da cesaretini kırıyor.' (ö. 54)

2 Nisan 1538'de, itaatkar başrahip, kraliyet vakfının bu büyük manastırının kötü şöhretli komisyon üyeleri Layton, Petre ve Freeman'a teslim edilmesini imzaladı ve yirmi keşişi benzerlerini yapmaya ikna etti. (fn. 55) Site hemen Thomas Wriothesley'e (sonradan Southampton Kontu) verildi. Manastırların bastırılmasından sorumlu alt komisyonculardan biri olan Crayford, 17 Nisan'da kendisine yazdığı bir mektupta, Başrahip Stevens'ın teslim olmadan hemen önce Beaulieu'nun değirmenini, papaz evini ve St. Leonard's'taki locayı serbest bıraktığını söyledi. kız kardeşine grange. (fn. 56) On 26 April, the ex-abbot wrote to Wriothesley, protesting against the detraction of his ' lewd monks, which now, I thank God, I am rid of.' (fn. 57)

At the time of the dissolution the monastery held in Hampshire the manors of Colbury, Hilton, Upton, 'Ippeley,' Holbury, and the manor of Frerencourte in Fordingbridge, the rectories of Beaulieu, and lands, rents, etc., in Southampton, Lymington, ' Esthamlode' in the Isle of Wight,' Gooreley,' ' Blayshford, Bremmer' and Avon, and Newchurch in the Isle of Wight in Berkshire the manors of Great Faringdon, Little Faringdon, Inglesham, Shilton and Wyke, and rents in Westbroke and Langford in Cornwall the manor of St. Kirian, a mill at Tregonon, and rent in Helston and a messuage in Southwark in Surrey. (fn. 58)

Stevens obtained a pension of 100 marks, but in February, 1540, was instituted to the rectory of Bentworth near Alton. In 1548 he was collated to the treasurership of Salisbury Cathedral, and died in 1550 seized of both these preferments. Seventeen of the monks also obtained small pensions.

With the suppression came the end of the historic sanctuary rights throughout what was termed ' the Great Close of Beaulieu.' On the day of the surrender the commissioners wrote to Cromwell stating that there were thirty-two sanctuary men there for debt, felony and murder, who had their houses and grounds where they lived with their wives and children. They declared that if sent to other sanctuaries they would be undone, and desired to remain there for their lives, provided no more were admitted. The commissioners wished to know the king's pleasure. The ex-abbot also wrote to Wriothesley, begging him to be a good master to the Beaulieu sanctuary men who were there for debt. He said they had been very honest while he was their governor, and it would be no profit to the town if they were to leave, for the houses would yield no rent. Crayford also wrote to Wriothesley about the same time, asking for the king's protection for the ' miserable debtors,' stating that all the inhabitants of Beaulieu were sanctuary men, and urging the immediate departure of the murderers and felons as ' hopeless men.' In the end the debtors were allowed to tarry for their lives, under protection, at Beaulieu and one, Thomas Jeynes, who had slain a man at Christchurch, was granted a pardon. (ö. 59)

The circular elaborate fifteenth century seal, of which an illustration is given, represents the crowned Virgin seated in a canopied niche with the Holy Child on left knee on each side, in canopied niches, are five kneeling monks. In base is a crown enfiled with a crozier. Legend : Sigillum : Commune : Monasterii : Belli : Loci : Regis.

Abbots of Beaulieu

Hugh, (fn. 60) about 1208-19
Azo of Gisors, 1238
Dennis, (fn. 61) about 1274-80
William de Gisors, cellarer, (fn. 62) 1281
Robert de Boclonde, died in 1302
Peter de Chichester (fn. 63)
William de Hameldon (fn. 64)
John Peres
Walter Herring, (fn. 65) 1372-92
Tideman de Winchecombe, about 1392-3
Richard de Middleton, (fn. 66) 1394-7
John Gloucester, (fn. 67) 1397-1400
Richard de Middleton, (fn. 68) 1400
Richard Bartelmelo, (fn. 69) 1415
William Salbury, (fn. 70) 1425-9
William Woburn, 1429
Humphrey, 1490
Thomas Skevington, (fn. 71) 1509, 1533
John Browning, abbot of Waverley, 1533-6
Thomas Stevens, abbot of Netley, 1536-8


Kiliseler

The monastery at Beaulieu was founded in 1204 by King John, and its Abbey Church dedicated to St. Mary in 1246. Most of the Abbey fell into ruins after the dissolution of the monasteries by King Henry VIII, but domus, cloisters and refectory remain.

The refectory of the original abbey became the parish church of Beaulieu, and so it has remained ever since. Once inside the church, especially if the sun is shining, you may realise that the church is not oriented - that is, it does not run west to east. Instead, because of its position on the south side of the original abbey cloisters, the church lies north to south and the altar is at the south end.

Since 1538 several changes have been made: formation of a chancel and sanctuary, construction of a gallery chapel and vestries, importation of oak pews, and installation of a Walker pipe organ which is a delight to play.

One of the most interesting architectural features is the prominent stone lectern, from which one chosen monk would read improving books to the other monks as they sat silently eating their meals. The lectern is now used as a pulpit, from which the preacher gives his sermon, or address, during services. The pulpit is approached by a stone stairway cut into the width of the west wall, an unusual feature found only here and in Chester Cathedral.

The gallery at the North end of the church has been used down the centuries for varying purposes. Old prints of the church show that in the 18th century a wall across the nave separated the gallery from the rest of the building, and for a time it served as the village school. In 1965 a new staircase was built, and the Chapel was restored and refurbished. It was consecrated on the Eve of All Saints, 1965, by the Bishop of Winchester, and dedicated in honour of St. John the Evangelist.

Near the pulpit is the Tubby Clayton Memorial, a finely carved slate roundel in memory of the co-founder of Toc H, who lived in Beaulieu as a boy and returned regularly to preach throughout his lifetime. The plaque, with the Toc H lamp and cross in gold at the top, was dedicated by his Grace Dr Robert Runcie Lord Archbishop of Canterbury in June 1984. Toc H members from all over the world attended the special service and today many especially ask to be shown this memorial.

The Standard of 84 Squadron RAF is laid up in the Abbey Church to commemorate the founding of the Squadron as part of the Royal Flying Corps on Beaulieu Airfield during the First World War in 1917, since when they have never been based in the British Isles.

Either a 'Parish Communion (Common Worship)' or an 'All Age Family Service' are normally held in the Abbey Church on Sundays, starting at 9.30 am. On a few Sundays throughout the year, the 9.30 service is held elsewhere in the Benefice. Everyone is most welcome. [Click 'Services' to be transferred to the Church Services part of the Benefice Calendar]


2 A free translation of ‘Cedimus… filiae nostrae Emenanae quam Deo ad sanctimonialium habitum tradimus pro tremore et amore Dei ut animae quae militant Christo per nostram intermissionem remedium queant recipere peccatorum suorum… Facta cessio ista in mense novembrio anno x regnante Ludovico domno nostro serenissimo Augusto’. (The phrase per nostrum intermissionem is unexpected, but the entire sentence is rather obscure in its meaning): Cartulaire de l’abbaye de Beaulieu (en Limousin), ed. M. Deloche (Paris, 1859) (hereafter Beaulieu) no CLXXXV. The MS cartulary—only used by Deloche at a late stage of his edition—is now Paris, BN, MS. nouv.acq.lat 493: problems of daring and of variant readings will be discussed elsewhere, in the study already mentioned.

3 Gennep , A Van , Les rites du passage, étude systématique des rites ( Paris , 1909 ), pp. 13 ’ 15 Google Scholar and, for brief references to the differing significance attached by earlier anthropologists to ceremonies of’veiling’, pp. 237–41 cf., M. Gluckman, ‘Les rites du passage’, in Gluckman, ed., Essays on the Ritual of Social Relations (Manchester, 1962), pp. 11-14,19. For ceremonies of veiling in early Christian times, R. Metz, ‘Les vierges chrétiennes en Gaule au IVe siècle’, in Saint Martin et son temps, Mémorial du XVIe centenaire des débuts du monachisme en Gaule, 361-1961 (Rome, 1961), pp. 118–19 Wemple , S. , Women in Frankish Society, Marriage and the Cloister, 100 to 900 ( Philadelphia , 1981 ), pp. 166 ’ 7 Google Scholar . The dress to be worn by sanctimoniales is also discussed by E. Magnou-Nortier, ‘Formes féminines de vie consacrée dans les pays du Midi jusqu’au début du Xlle siècle’, in La femme dans la vie religieuse du Languedoc (XJII-XIVe s.), CAF, 23, (1988), p. 201, nn. 29-34.

4 In general, Lawrence , C. H. , Medieval Monasticism , 2nd edn. ( London , 1989 ), pp. 216 ’ 17 Google Scholar Magnou-Nortier, ‘Formes féminines’, pp. 203-5 (citing the case of this Immena) and Lasociété laïque et l’Église dans la province ecclésiastique de Narbonne (zone cispyrénéenne), de la fin du Ville à la fin du Xle siècle (Toulouse, 1974), pp. 411-13 (citing later examples). All aristocratic activity and attitudes were influenced by ‘structures familiales’ according to R. Hennebicque, ‘Structures familiales et politiques au IXe siècle: en groupe familial de l’aristocratie franque’, RH, 265 (1981), pp. 289-333 of. J. Wollasch, ‘Eine adlige Familie des früheren Mittelalters, Ihre Selbstverständnis und ihre Wirklichkeit’, AKuG, 39 (1957), pp. 150-1.

5 Beaulieu-sur-Dordogne, present Département de la Corrèze. Görmek DHGE, 7, cols 154-5 for a brief—but not entirely accurate—notice on the abbey of Beaulieu. An important analysis of property transactions in this region does not include the documents of this house, Herlihy , D. , ‘ Land, Family and Women in Continental Europe, 701-1200 ’, in The Social History of Italy and Western Europe ( London , 1978 ), pp. 114 ’ 20 Google Scholar [first published, gelenek, 18(1962)].

6 Hennebicque, ‘Structures familiales’, p. 293:’Il faut se garder des généralisations abstraites…’.


Beaulieu Abbey - History

TBC - Please check before visiting

TBC - Please check before visiting

eaulieu is a Cistercian Abbey found in tne New Forest near Southampton on the south coast of England. The abbey was founded by King John in 1203 or 1204 and became an important mother house sending monks to found daughter abbeys at Hailes, Newenham and Netley. It was itself populated with monks from Citeaux. The building work took until 1249 in the reign of John's son Henry III, who continued to support the monks with donations and grants of land. At the dissolution, ordered by King Henry VIII, parts of the abbey were destroyed and the remains were granted to the Earl of Southampton. Later, in the reign of William III, the abbey became the property of the Lord and Duke of Montague. Much of the original building remains but has been converted for different uses. The monks referctory or dining room, for instance, has been converted into the Beaulieu parish church. The abbey was the home of Anne Beauchamp, the wfe of Richard Neville, the Kingmaker, After Richard's death in 1471 at the Battle of Barnet. Anne fled to the abbey for safety. Another person who sought safety at the abbey was Perkin Warbeck who tried to claim the English throne saying he was one of the Princes in the Tower who mysteriously disappeared.

Palace House: one of the first public historic houses

Palace House is well known as one of the most charming historic houses in Hampshire. But fewer people know that it was one of the first stately homes to open to visitors and that Edward, Lord Montagu played an important role in opening up historic houses for the public to enjoy and appreciate.

The New Forest and surrounding areas are rich in history and home to a number of country houses and gardens open to the public. Visitors to the area are spoilt for choice when it comes to looking for a historic day out, but no visit would be complete without a trip to see the historic home of the Montagu family, whose owner played a pivotal role in the preservation of England’s historic houses.

The Beginning: From Abbey Gatehouse to Country House

Overlooking the picturesque Beaulieu River mill pond, Palace House was once the gatehouse of the medieval Beaulieu Abbey. When Thomas Wriothesley, a direct descendent of the current owners, bought the estate in 1538, he converted the gatehouse into a modest manor house. In the early days, the house was rarely used as a primary residence, but successive owners developed it and a significant remodel and extension process in the 1800s transformed it into the Victorian country house it is today.

The west side of Palace House before the alterations of the 1870s.

“A White Elephant”: Inheriting a Stately Home

When Edward, Lord Montagu inherited the Beaulieu Estate in 1951, it rapidly became clear that the costs of running the historic property, with its substantial maintenance and heating bills, would be prohibitive.

“to any sensible, rational being the house was a white elephant. The wise solution was to get rid of it. For me, however – neither sensible nor rational - that was unthinkable. Beaulieu was my ancestral family home and I therefore not only loved it but felt a sense of trust, duty and obligation towards it.”

He considered turning the house into a school or old clergymen’s home, but a more innovative solution became increasingly attractive – that of opening the house up to the paying public.

Opening Your Historic House to the Public

Displaying your stately home to the public was not a new idea at this time and curious visitors had already been peering into England’s grand houses for a couple of centuries. But the idea of creating a professional business venture was unheard of until 1949 when the Marquess of Bath opened Longleat.

Edward, Lord Montagu with visitors on the Beaulieu Abbey steps in 1951.

The Beaulieu Abbey ruins had already been open to the public since the 1890s, so the Montagu family had some experience of catering to tourists, but opening their home to strangers would be a far more significant step. As Edward, Lord Montagu said, ‘sacrificing one’s privacy was the price I was prepared to pay to keep a roof on the house’.

In preparation for the opening, Lord Montagu assembled portraits of his ancestors, created exhibitions of coronation robes, and gathered together family heirlooms. But he readily admitted that Palace House was not as large and grand as other stately homes such as Longleat. What he needed was an extra ingredient…

And so it was that in 1952 when Palace House and gardens were opened to the public for the first time, visitors were greeted by five veteran cars in the entrance hall. Installed as a tribute to his late father, who was a motoring advocate and pioneer, this simple beginning proved to be a great success and would later develop into the National Motor Museum, which has since grown beyond the entrance hall and is now based in its own purpose-built building in the Palace House grounds.

Veteran cars in the entrance hall of Palace House.

. and the National Motor Museum today.

Edward, Lord Montagu & The Historic Houses Association

Thanks to the innovative character of Edward, Lord Montagu, Palace House was one of the first historic houses to open, providing the public with a fascinating insight into local history and a beautiful house and gardens to visit. But his influence on the preservation and promotion of historic houses didn’t stop there…

Even before Palace House opened in 1952, he organised a small gathering of historic house owners to discuss the possibility of a ‘union’ to champion their cause to the government, share knowledge and run a joint advertising scheme. Some of the old guard opposed the idea, particularly when a membership fee was suggested, but fifty owners went on to join the British Travel Association and eventually formed a sub-committee, the BTA’s ‘Historic Houses Committee’, to champion the contribution of historic houses to the UK tourism industry.

In later years, he argued strongly for the creation of a completely independent association, and on 5 December 1973 the Historic Houses Association was born with Edward Montagu as its first chairman.

Some of the early houses to be members of the HHA included Longleat, Knebworth and Woburn Abbey, all opened to the public for the first time in the 1950s and 60s. Since these beginnings, the Historic Houses Association have developed a portfolio of over 1,600 significant historic houses and gardens, open to be explored and discovered. The organisation ensures these country houses stay alive and accessible for generations to come, a vision shared by Edward, Lord Montagu.

Beaulieu & The Treasure Houses of England

In the 1960s, before the HHA was formed, there were plenty of stories in the press about the rivalry between the different historic houses and their owners. But whilst there was plenty of healthy competition going on, Edward, Lord Montagu was keen to work together with his ‘competitors’ for the benefit of the historic house industry as a whole.

To the surprise of the press, Edward, Lord Montagu, the Duke of Bedford and the Marquess of Bath announced that they would give out vouchers for discounted entry to each other’s houses (Beaulieu, Woburn and Longleat respectively). The idea proved popular and the number of historic houses involved soon grew from three to seven, with the suitably catchy name “The Magnificent Seven”.

Eventually, the collective expanded to a group of ten historic houses, with the entry requirement that each house much attract at least 100,000 visitors. This group still exists today and has since been renamed the ‘Treasure Houses of England’. It has become known as a unique collection of the finest historic houses, palaces and English castles.

The Magnificent Seven! Marquess of Tavistock (Woburn), George Howard (Castle Howard), Marquess of Bath (Longleat), Duke of Marlborough (Blenheim), Earl of Harewood (Harewood) Lord Montagu (Beaulieu) and Lord Brooke (Warwick Castle).

Each house has its own unique charm, with stunning architecture surrounded by beautiful parklands and open gardens. Most historic houses are still homes to the great families who have owned them for generations and many keep their heritage alive by recreating scenes and events that have shaped the history of England.

Together the houses display some of the most important art collections in the world, showcasing exquisite examples of fine furniture, porcelain, china and portraiture. To explore the other stately homes please visit the Treasure Houses of England website.

Edward, Lord Montagu & English Heritage

In 1983, in recognition of his innovative approach and commercial success, the government invited Edward, Lord Montagu to chair its new Historic Buildings and Monuments Commission, which he soon renamed English Heritage.

Edward, Lord Montagu

At this time, there were still those who feared that making historic sites more accessible to the public would result in over-commercialisation and historical vandalism. Lord Montagu proved them wrong, but did encourage the sites to become more visitor-friendly, with improved interpretation and facilities. When the government decided to abolish the Greater London Council, the then Prime Minister Margaret Thatcher was said to have endorsed the transfer of its historic buildings to English Heritage because “Edward Montagu will know what to do with them.”

The Importance of Education: Keeping Heritage Alive

Edward, Lord Montagu was a strong supporter of the preservation of historic houses and soon after the opening of Palace House, he embarked on a lecture tour of America to publicise both his stately home and Britain’s other historic houses. As part of the British Tourism Association he also ran a series of Historic Property Management courses at Beaulieu to help other owners run their houses effectively and attract visitors.

In 1970 he took his pioneering education one step further and began offering knowledge to the public as well as other house owners. He introduced a pilot scheme which produced educational packs for schools, which was successful enough that Beaulieu became the first historic house to appoint a full-time education officer.

Beaulieu’s award-winning educational programme is still running today, informing and inspiring the next generation and keeping heritage accessible for all.

Children are invited to dress in Victorian clothing for educational visits in Palace House.

Visiting Palace House Today

Today Palace House is thriving and continues to welcome visitors from around the world. As they step through the front door, they are greeted by guides in Victorian costume, keen to share their knowledge of this unique and historically significant house.

In addition to the visitor-facing staff, many people ‘behind the scenes’ ensure that the house and its contents are properly preserved for the benefit of future generations. You can find out how they care for the items in their collection in the Palace House Blog.

As well as Palace House and gardens, visitors to the Beaulieu visitor attraction can visit the National Motor Museum and explore the Beaulieu Abbey ruins. Plus, they can also discover Beaulieu’s connection with the Special Operations Executive in the Secret Army Exhibition and see iconic cars from memorable TV challenges in World of Top Gear.

“I have always believed that Britain’s great houses and gardens, originally created for the pleasure of a few, should now be enjoyed by the many. Sharing my home and welcoming visitors to Beaulieu since has been a source of great pleasure to me. Doing so has ensured that Palace House, Beaulieu Abbey and the other historic buildings in my care are in a better state of repair now than they have been for decades. I hope that they will survive for many years to come, for future generations to enjoy. ’’ - EDWARD, LORD MONTAGU OF BEAULIEU (1926 -2015)


Beaulieu Abbey - History


Download 7000 KB JPEG of the image.Historyfish pages, content, and design copyright (c) Richenda Fairhurst, 2008
Her hakkı saklıdır. No commercial permissions are granted.

The Historyfish site, as a particular and so unique "expression," is copyright. However, some (most) source material is part of the public domain, and so free of copyright restrictions. Where those sections are not clearly marked, please contact me so I can assist in identifying and separating that material from the Historyfish site as a whole.

When using material from this site, please keep author, source, and copyright permissions with this article.

Historyfish intends to generate discussion through shared information and does not claim to provide, in any way, formal, legal, or factual advice or information. These pages are opinion only. Opinions shared on historyfish are not necessarily the opinions of historyfish editors, staff, owners or administrators. Always consult proper authorities with questions pertaining to copyrights, property rights, and intellectual property rights.


It is my intent to follow copyright law (however impossibly convoluted that may be). Please contact me should any material included here be copyright protected and posted in error. I will remove it from the site. Teşekkürler.


Ruin and Renovation

The abbey’s problems continued into the 15th century. On 16 December 1402, thieves broke into the church and stole riches worth 1,000 marks (over £660) from the shrine of the Holy Blood. The abbey was also being poorly administered. In 1397, Henry Alcestre was elected as abbot but seems to have been rapidly deposed. In 1412 he was blamed for letting the buildings of the abbey fall to ruin and running up debts of over £600. The income of the abbey had been reduced to just £100 per year, insufficient to support the 22 monks.

In view of the abbey’s difficulties, the anti-pope John XXIII (whose claim to the papacy was recognised by the English crown) gave special spiritual privilege to pilgrims who visited Hailes and made gifts to the abbey.

Further privileges were obtained in 1431 when pilgrims visiting the Holy Blood and contributing to the upkeep of the church were granted generous remission from penances. Indulgences benefiting pilgrims to the monastery were also issued by Pope Callistus III in 1458 and a decade later by Pope Paul II. These explicitly state that the gifts from pilgrims were to fund building work at the abbey, including the repair of the church and its bell tower.

Work also started on the renovation of the cloister, and the former accommodation of the lay brothers (who had ceased to be part of the community in the 14th century) was converted into a house for the abbot. Complete with halls, chambers and a private chapel, it projected the religious and secular importance of the abbots of Hailes, who were important patrons in their own right.


Videoyu izle: KUŞTUL MANASTIRI. KUŞTUL MONASTERY. MAÇKA. TRABZON. TURKEY. DRONE (Ocak 2022).